Sub lupa lui 2016 – Marca pe piaţa unică și liberă a proprietăţii intelectuale.

01-06-16 Ligia Seceleanu 1 comment





Alături de discutata reforma a proprietăţii intelectuale pe piaţa europeană, marca, simbol distinctiv al identităţii persoanelor juridice, se află sub lupa lui 2016.

Printr-un nou regulament care completează directivele publicate în 2015, un Crăciun marcant anunţă schimbările ce vor intervenit într-un termen de 3 ani – termen care este acordat statelor membre pentru a-și pune legislaţia la punct.

Cu toate astea, ce se schimbă ?

 

1.  Taxe și formule noi pentru mărci

Denumirea oficială a Oficiului de armonizare în piaţa interioară se schimbă, printr-o strategie impresionantă de revamping/rebranding. Marcându-i-se individualitatea, acesta devine Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietatea Intelectuală.

Clasele pentru care se depun mărcile vor fi de acum înainte plătite individual, abandonându-se principiul de trei la preţul uneia.

 

Taxă Depunere Reînnoire
Clasa 1 850 € 850 €
Clasa 2 50 € 50 €
De la clasa 3 în sus 150 € 150 €

 

Pe de altă parte, în funcţie de numărul de clase pentru care se depune marca, noile taxe înregistrează o ușoară creștere.

 

Taxă Depunere Reînnoire
O singură clasă 850 € 850 €
2 clase 900 € 900 €
3 clase 1050 € 1050 €
4 clase 1200 € 1200 €

 

Altă schimbare se referă la momentul plăţii taxelor, care se achită în ziua reînnoirii și nu la sfârșitul lunii corespondente.

 

2.  Modificări de substanţă

O neclaritate rezistentă la tratamente jurisprudenţiale a fost prin adoptarea regulamentului soluţionată.

 

Astfel, înainte de 19 iunie 2012, dată la care intervine o decizie a Curţii Europene, mărcile erau protejate pentru toate produsele acoperite de clasa pentru care se depunea marca. Cu decizia IP Translator, trebuie precizate în cererea de depunere a mărcii acele servicii sau produse specific pentru care dorește depunerea mărcii. Astfel, dacă marca trebuie să protejeze toate produsele din clasă, este necesară o menţiune expresă.

 

O data cu regulamentul, cei care și-au depus mărcile înainte de 2012, dispun de o perioadă de 6 luni (până în 26 septembrie 2016) pentru a depune o declaraţie modificativă în care să specifice acele produse și servicii pentru care doresc protecţie.

 

În privinţa formalităţilor de depunere, notăm că se renunţă la obligaţia de depunere a unei reprezentări grafice – ceea ce înseamnă pentru mărcile sonore sau în mișcare o înlesnire a procedurilor. Cu toate acestea, este în continuare necesar să se indice ce va fi protejat de marcă.

 

 

3.  Proceduri înlesnite pentru mărci

 

Din multiplele formaliăţi de procedură notăm că exista posibilitatea ca solicitantul unei mărci să ceară celor care se opun depunerii mărcii și care sunt titularii acesteia, să demonstreze în perioada de 5 ani care a precedat data depunerii sau de înregistrare că au utilizat-o. Înainte de regulament, dovada trebuia adusă pe perioada de 5 ani de dinaintea datei publicării mărcii.

 

În altă ordine de idei, perioada în sine în timpul căreia se poate face opoziţie mărcii este scurtată de la 6 luni la 1 lună.

 

Un sistem de protecţie a mărcilor de certificare este introdus. Acesta permite unei instituții sau unui organism de certificare să autorizeze aderenții la sistemul de certificare să utilizeze marca drept semn pentru produse sau servicii care îndeplinesc criteriile de certificare.

 

Climatul comercial nu se schimbă abrupt, impactul fiind în esenţă finciar. Desigur, depunerea unei mărci la nivel European permite titularilor acesteia să fie protejaţi în ansamblul de teritorii pentru care s-a cerut protecţia.



Discussion

  • Idei de afaceri

    Foarte interesant! Proprietatea intelectuala trebuie protejata.

    01-06-16 Răspunde

Lasă un răspuns

%d blogeri ca acesta: