Inscrieti-va la urmatorul program pentru tinerii debutanti – ce conditii trebuie indeplinite in iunie 2015

22-06-15 Ligia Seceleanu 0 comment

nc 3

IMMAdresat IMM-urilor (intreprinderilor mici si mijlocii), programul de finantare presupune o schema de ajutor de minimis. Scopul acestuia este de a determina infiintarea de noi societati, de a accesa surse de finantare si de a dezvolta aptitudinile antreprenoriale.

In 2015, pana la 600 de beneficiari, intreprinderi unice, ar putea primi ajutorul care se ridica in total la 27.279.000 lei ca finantare nerambursabila.

Programul se dezvaluie in 2 aspecte principale : la infiintarea unei microintreprinderi si pe parcursul vietii acesteia.

Conditii necesare pentru a inregistra un SRL-D

 

Pentru a beneficia de program, una dintre primle conditii este de a infiinta o societate, avand in vedere faptul ca aceasta poate fi inregistrata la Registrul Comertului concomitant cu indeplinirea formalitatilor pentru program.

Orice persoana fizica poate inregistra o societate cu raspundere limitata debutanta (SRL-D), cu conditia ca fiecare dintre conditiile urmatoare sa fie respectate :

  • Persoana fizica trebuie sa se afle in capacitate deplina de exercitiu ;
  • Persoana trebuie sa nu mai fi facut parte (adica sa nu fi detinut actiuni sau parti) din nicio alta intreprindere pe intregul Spatiu Economic European inainte de infiintare ; -> declaratie pe proprie raspundere depusa la registrul comertului;
  • Persoana infiinteaza pentru prima data un SRL-D
  • Persoana nu a mai beneficiat in trecut de acest program

 

Conditii ce trebuie indeplinite pe durata SRL-D-ului pentru a beneficia de program

 

Dupa ce ne-am inscris SRL-D-ul (neaparat infiintat pe durata nedeterminata), anumite conditii suplimentare trebuie indeplinite daca vrem sa beneficiem nu doar de ajutor la infiintare ci si de ajutor in dezvoltare. Astfel, acel SRL-D trebuie :

  • Sa fie in continuare o microintreprindere potrivit Legii 364/2004 ;
  • Sa fie o intreprindere unica
  • Sa fie infiintat de un intreprinzator debutant ca asociat unic (sau pot fi pana la 5 fondatori, cu conditia ca toti sa aiba statutul de intreprinzator debutant).
  • Sa fie administrata de unul sau mai multi dintre asociatii debutanti
  • Sa aiba maxim 5 coduri CAEN ca obiect de activitate, din care trebuie neaparat excluse urmatoarele activitati :
    • intermedieri financiare si asigurari ;
    • tranzactii imobiliare ;
    • activitati de jocuri de noroc si pariuri ;
    • productie sau comercializare de armament, munitie, explozibili, tutun, alcool, droguri etc. ;
    • precum si activitatile pentru care nu se poate acorda ajutor de stat potrivit normelor europene.
  • Sa nu fi beneficiat in anii trecuti de alocatii nerambursabile
  • Sa nu fi depasit un plafon de minimis 200 000 de euro pe durata a trei exercitii financiare pentru o intreprindere unica sau 100 0000 de euro pe aceeasi durata pentru cei care desfasoara activitati de transport de marfuri in contul tertilor sau contra cost.
  • Sa nu fie in dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara activitatii
  • Sa nu fie in dificultate potrivit anumitor prevederi publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 249/1/31.07.2014
  • Sa nu fi fost subiectul unei decizii din partea Comisiei Europene pentru recuperarea unui ajutor, iar in cazul in care a fost, decizia sa fi fost executata si creanta integral recuperata.

Ce alte obligatii mai avem daca beneficiem de ajutor

O data ce beneficiaza de ajutor, microintreprinderea se supune unui control strict din partea autoritatilor, ceea ce presupune o serie de obligatii suplimentare :

  • Intreprinderea va trebui sa notifice OTIMMC-ul competent (in raza caruia isi are sediul) de faptul ca a fost intregistrata;
  • IMM-ul va trebui sa angajeze si sa mentina minim 2 salariati pe durata ce porneste de la obtinerea ajutorului si pana la pierderea calitatii de debutant;
  • Minim 50% din profit trebuie reinvestit in cadrul firmei;
  • Situatiile financiare semestriale si anuale trebuie depuse la OTIMMC alaturi de dovada inregistrarii la autoritatile competente. Acestora li se adauga un raport semestrial de progres ce trebuie depus timp de 3 ani, o data ce ajutorul nerambursabil a fost obtinut.

nc 3



Lasă un răspuns

%d blogeri ca acesta: