Indicatorii de succes

12-01-15 Admin 0 comment

nc 3

Indicatori de SuccesSa presupunem ca ne aflam in momentul in care facem primii pasi in viata de antreprenor si alegem cea mai simpla activitate comerciala in care adaugam valoare marfii prin transport. Adica ce facem practic: cumparam mai ieftin si vindem mai scump.
Care ar putea fi indicatorii de succes in aceasta activitate? Toata lumea poate raspunde la aceasta intrebare: cu cat vanzarile sunt mai mari cu atat activitatea va avea mai mult succes.
Dar acest raspuns este doar partial adevarat. Pentru ca vanzarile desi exista si cresc, acestea ar putea fi prea mici.
Iata un exemplu practic: am inceput o activitate comerciala prin care cumparam produse in valoare de un leu si le vindem cu 1.5 lei. Reusim sa vindem 5 produse in prima luna (castig din adaos 2.5 lei), a doua luna 10 produse (castig din adaos 5 lei), a treia luna 20 produse (castig din adaos 10 lei).
Pare ca afacerea merge bine: cresterea numarului de clienti a fost de 100% in primele 3 luni, vanzarile au mers bine, fara reclamatii sau retururi etc. Cu toate acestea ne trezim dupa 6 luni ca trebuie sa renuntam la afacere desi am ajuns la 160 de de clienti fideli.
Cum s-a intamplat acest lucru? Datorita unor indicatori de succes prost stabiliti.
Luand in calcul un buget initial al proiectului de 300 de lei (de exemplu) si cheltuielile generate de activitate care s-ar ridica la 90 de lei pe luna ne dam seama ca incepand chiar din luna 3 de activitate e necesara o suplimentare a bugetului initial estimat cu 43 de lei, iar in luna 6, desi cresterile au fost de 100% lunar, inca nu acoperim cheltuielile cu produsul.
Indicatorii de succes ai acestui proiect ar fi trebuit stabiliti in functie de buget, de caracteristicile pietii si ne-ar fi schimbat strategia afacerii. Un adaos comercial mai mare sau orientarea pe o piata cu un procent de crestere potentiala mai mare ar fi putut face sa functioneze aceasta activitate comerciala simpla.

Asadar, din acest exemplu, reiese rolul extrem de important al indicatorilor de succes dintr-un plan de afaceri si cum acestia, luati in calcul intr-un mod corespunzator, pot face diferenta dintre faliment si productivitate.
Nu exista o „reteta universala” a acestor indicatori. Ei se formuleaza in functie de fiecare tip de activitate urmand specificitatile caracteristice planului de activitate.
Indicatorii de succes pot fi:

  • generali – care masoara aplicarea si succesul planului de afacere per ansamblu;
  • specifici – care masoara gradul de implementare, realizare a obiectivelor si activitatilor din cadrul planului de afacere.

nc 3

Recomandare

nc 3Analiza SWOT

Fie ca e vorba de o idee noua de afaceri, fie ca e vorba de o analiza complexa a unei intreprinderi cu traditie, analiza SWOT este un instrument extrem de valoros prin care se poate ajunge la o viziune de ansamblu asupra proiectului de afacere chiar daca… citeste mai departe

nc 3Graficul Gantt

Graficul Gantt, este un instrument de planificare a activitatilor. Daca intr-un plan de afaceri se urmareste, de exemplu, construirea etapelor prin care se ajunge la atingerea obiectivelor propuse… citeste mai departe

nc 3Pasi necesari de parcurs pentru infiintarea unui SRL

Pentru ca ideea ta de afacere sa ajunga la maturitate un pas important este sa-ti alegi o modalitate juridica sub care sa o pui in practica. In cazul in care tu si asociatii tai… citeste mai departe



Lasă un răspuns

%d blogeri ca acesta: