Ce sa faci sa platesti impozit mai mic pentru cladirile inchiriate de firme

18-11-15 Ligia Seceleanu 0 comment

apartamenteAșa cum știm, schimbările din Codul Fiscal în privinţa impozitului pe clădiri au impact în primul rând asupra persoanelor fizice proprietare.

Dacă aceste persoane fizice au în proprietate clădiri nerezidenţiale sau clădiri mixte, atunci cu schimbările care vor intra în vigoare din 1 ianuarie 2016, persoanele pot plăti impozite de 10 ori mai mari.

Există însă câteva măsuri de precauţie ce pot fi luate.

 

1.  Delimitează exact spaţiul folosit.

Mai ales dacă clădirea închiriată de către o firmă are și suprafaţa rezidenţială, trebuie să-ţi delimitezi exact suprafaţa care este închiriată/pusă la dispoziţia firmei gratuit. Motivul este simplu – impozitul se plătește cu costuri mai mari doar pentru suprafaţa folosită în scopuri nerezidenţiale,

 

2.  Dacă ai spaţiu într-o clădire, modifică-ţi contractul ca să reflecte exact suprafaţa închiriată.

Contractul în baza căruia o firmă și-a închiriat suprafaţa de activitate trebuie să arate exact dimensiunile suprafeţei în raport cu întreaga suprafaţă a clădirii. Acest lucru se poate realiza ușor dacă nu este deja practicat – fie faci un act adiţional la contractul existent prin care evidenţiezi suprafaţa (poţi anexa un plan al clădirii pe care să hașurezi suprafaţa pusă la dispoziţie spre exemplu), fie îţi renegociezi contractul pentru o suprafaţă mai mică.

 

3.  Nu uita că dacă activitatea se desfășoară la sediul social trebuie să fie modificat și actul constitutiv.

Dacă ai declarat sediu social într-o locuinţă ce aparţine unei persoane fizice și îţi delimitezi prin contract suprafaţa, nu uita că modificarea trebuie făcută și în actul constitutiv. Astfel, adresa sediului social se poate transforma dintr-o adresă generică (ex : Calea Victoriei Nr. 200) într-una specifică (Calea Victoriei Nr. 200, apartament 3, camera 1).

 

4.  Gestionează-ţi eficient spaţiul și încearcă să-l restrângi.

Gândește-te dacă chiar ai nevoie de tot spaţiul pe care îl închiriezi. Prin regândirea spaţiului și un design mai ergonomic poţi să-l restrângi la strictul necesar și astfel să mai salvezi nu doar din cheltuielile legate de impozit ci și din cele de chirie.

Legislaţia în domeniu (HG Nr. 1091/2006) prevede că spaţiul trebuie să fie suficient încât să respecte niște cerinţe și norme minime de securitate la locul de muncă. Astfel, pentru a-ţi eficientiza spaţiul, încearcă să apelezi la o firmă specializată în domeniu.

5.  Gândește-te să îţi schimbi sediul într-o clădire care este scutită de impozit

Dacă ești găzduit într-un incubator de afaceri nu trebuie să plătești impozit. Mai mult, există o serie de clădiri pentru care Consiliul Local poate hotărî o scutire sau reducere de impozit, cele mai accesibile fiind :

  • Clădiri utilizate pentru furnizarea de servicii sociale
  • Clădiri în proprietatea operatorilor economici dacă a fost elaborată o schemă de ajutor/ de minimis
  • Clădiri ai căror proprietari au executat pe cheltuială proprie lucrări de creștere a performanţei energetice.
  • Clădiri unde au fost executate lucrări de creștere a calităţii arhitectural-ambientale

 

Aceste măsuri de prevenţie sunt destinate unor cazuri generale, însă de reţinut este că cheltuielile pot fi reduse dacă situaţia este analizată în detaliu.

 



Lasă un răspuns

%d blogeri ca acesta: