7 puncte pe care orice antreprenor de succes le are in minte

20-10-15 Admin 0 comment

grafic 2Orice afacere de succes se construieşte cu multă muncă.  Dar la fel poţi munci de dimineaţa până seara fără să ajungi la niciun rezultat. De ce? Pentru că eforturile trebuie să se orienteze înspre rezultatul dorit. Pentru a avea succes cu o patiserie trebuie să ştii regulile şi principiile de bază ale activităţii patiserului. Foarte rar se ajunge la succes aplicând metode generale sau specifice altui domeniu, tipului de activitate antreprenorială în care vrei să excelezi. Aşadar încearcă să adaptezi afacerii tale elementele care, în general, sunt responsabile cu reuşita.

1. Caută să angajezi oameni mai buni decât tine

Construieşte-ţi o echipă valoroasă! În loc să te gândeşti la cum să îţi protejezi afacerea de oamenii din interiorul ei, mai bine te orientezi înspre găsirea şi includerea în echipă a unor oameni mai valoroşi decât tine. Dacă tu ai reuşit să ajungi unde ai ajuns, imaginează-ţi un om mai bun decât tine unde poate duce afacerea ta!

2. Teoria celor 20 de procente

Această binecunoscută teorie demonstrează cum că 20% din activităţile dintr-o afacere generează 80% din profit. Dacă doreşti să îţi dezvolţi afacerea, ar trebui să ştii că cel mai uşor e să lucrezi asupra celor 20 de procente.

3. Găseşte mijloacele de marketing şi publicitate cele mai potrivite afacerii tale

Este mai mult decât evident că, în cazul unui producător şi vânzător en-gros de cartofi, de exemplu, ar fi o alegere proastă să-şi marketizeze produsul prin flyere distribuite la intrarea cluburilor de noapte … Poate ar trebui să îşi angajeze un reprezentant care să negocieze intrarea produsului său în aprozare…?

4. Formulează sau îmbunătăţeşte-ţi metodele de fidelizare a clienţilor

Pentru majoritatea afacerilor prima vânzare este cea care aduce cel mai mic profit. Începând cu a doua tranzacție, cu acelaşi client, potenţialul de succes al produsului începe să se arate. În cazul afacerilor al căror specific nu poate presupune vânzări repetate (deşi nu îmi vine nici una în minte), recomandările rămân unele dintre cele mai bune instrumente de vânzări.

5. Găseşte-ţi mai multe surse de venit

Nu te baza pe un singur produs sau pe un singur domeniu de afaceri! Dacă la un moment dat nu mai are cerere pe piaţă, ce faci? Îţi cauţi de muncă?

6. Caută mereu alte surse de clienţi

Să presupunem că ai o afacere în domeniul producţiei de ciuperci şi trei clienţi consacraţi cu care lucrezi exclusiv. Dacă ei îşi închid porţile, tu ce faci? Va fi cam târziu să începi atunci goana după alte contracte, pentru că afacerea ta se va supune din nou riscurilor caracteristice unui start-up.

7. Testează, măsoară şi calculează

  • Dacă, de exemplu, cheltui 100 de lei şi ştii că aceasta îţi aduce 120 de lei – cheltuiala se numeşte investiţie.
  • Dacă, în urma cheltuielii a 100 de lei, nu ştii ce sumă îţi intră în afacere – cheltuiala se numeşte cheltuială cu produsul.
  • Dacă nu ştii ce sumă ai cheltuit, pe ce a fost cheltuită şi cât venit ţi-a adus – cel mai bine ar fi să începi să-ţi depui CV-uri.

nc 3



Lasă un răspuns

%d blogeri ca acesta: