10 elemente obligatorii ale unui plan de afaceri

14-07-15 Admin 0 comment

Fie ca este vorba de inceputul unei afaceri sau de o afacere matura care intampina probleme, un plan de afaceri este necesar pentru a fi evidentiati pasii necesari de parcurs in scopul fie depasirii momentului problematic, fie trecerii de la idee la profit. Alt motiv pentru care se poate realiza un plan de afaceri este pentru a raspunde tuturor intrebarilor legate de produs sau afacere eventualilor investitori.

1. Descrierea afacerii sau a problemei

Aceasta trebuie sa fie clara si succinta. In aceasta sectiune nu se face o descriere a companiei sau a produsului, ci a problemei afacerii existente, respectiv a obiectivelor unei afaceri noi.

2. Detalii generale despre piata si produs

Aici se va descrie piata pe care doriti sa intrati (care sunt consumatorii vizati) sau in care activati si beneficiile pe care produsul dumneavoastra le aduce consumatorilor. In aceasta etapa nu se va face o descriere complexa a produsului (specificatiile sale) ci se va evidentia cum si de ce produsul are sau isi va castiga un loc pe piata.

3. Descrierea segmentului de piata vizat

Aici vor fi etalate toate cunostintele de care dispuneti despre domeniul respectiv: studii de piata, evolutie, istoric etc.

4. Modelul de business

Modelul de business inseamna, practic, explicarea formulei prin care se vor scoate bani din aceasta activitate. Aceasta descriere a ideii este printre cele mai importante deoarece principala problema a unei afaceri este cash flow-ul.

5. Concurenta

Descrieti principalii jucatori de pe piata in care doriti sa activati si avantajele pe care le aveti dumneavoastra in raport cu ei. Acest segment trebuie sa raspunda la intrebarea „de ce consumatorii sa va aleaga produsul?”.

6. Strategiile de marketing.

Se vor descrie canalele de publicitate care vor fi folosite si metodele de vanzari.

7.  Echipa

Abilitatile si experienta oamenilor cu care vei lucra cresc sau nu sansele ca planul sa fie dus la bun sfarsit.

8. Finantarea

Se vor descrie sursele si modalitatile prin care va fi atras capitalul initial ce va fi investit.

9. Previziunile financiare

Se va face o descriere a perioadei trecute (daca este cazul), apoi a ceea ce se asteapta dupa ce planul va fi pus in aplicare.

10. Strategia de exit

Care este punctul din care afacerea devine profitabila, cand se va recupera investitia, care poate fi profitul estimat etc.

 

Cele mai importante anexe ale unui plan de afaceri:

1. Analiza SWOT

Aceasta evidentiaza punctele tari si punctle slabe ale echipei si/sau organizatei, precum si oportunitatile si amenintarile pietei pe care doriti sa intrati.

2. Graficul GANTT

Planificarea riguroasa in timp a activitatilor.

3. Bugetul

Detalierea cheltuielilor cu produsul sau serviciul.

4. Diagrama GAP/NEEDS

Se realizeaza in cadrul planurilor de afaceri care urmaresc rezolvarea unor probleme sau dezvoltarea unor afaceri deja existente.

5. Indicatorii de succes

Sunt in stransa legatura cu formularea strategiilor de exit si a previziunilor financiare.

 

nc 3



Lasă un răspuns

%d blogeri ca acesta: